WD-40 ima imidž kao i Coca-Cola. Jednostavno, ovaj proizvod je nešto na što vas od malih nogu nauče očevi, ali i mame, jer iako je ovaj proizvod prisutan u skoro svakom prtljažniku, skoro jednako je prisutan i u domaćinstvima. Koliko god ovaj proizvod bio prepoznatljiv i interesantan, njegova istorija je još interesantnija, a ova tekućina ima više od 2.000 primjena!
Tehnološkom napretku, koji se u automobilskoj industriji desio tokom devedesetih godina proteklog stoljeća, možemo zahvaliti jednom događaju – kraju hladnog rata! Hladni rat koji je između dvije suprostavljene ideologije, kapitalizma sa zapadne strane, te komunizma s istočne strane, trajao od 1946. godine pa sve do pada Berlinskog zida 1989. godine, donio je nezamislivi napredak kada je u pitanju vojna i svemirska tehnologija. Svijet kao nikad prije nije iskusio takav napredak za tako kratko vrijeme. I pored takvog napretka, Sovjetski Savez je ekonomski kolabirao i više nije mogao pratiti zapad koji je daleko više pažnje polagao slobodi poslovanja i slobodi uopšte.
Međutim, nakon hladnog rata, i nakon kolapsa SSSR-a, vojni budžeti, oni javni, ali i oni tajni, počeli su se smanjivati, a sve u svrhu štednje i u svrhu fokusiranja na druge stvari. Mnogo inženjera, koji su godinama radili na tajnim projektima, u jednom trenutku su morali tražiti posao negdje drugo, pa su mnogi od njih našli posao u autoindustriji. Stoga, ako se pitate čemu odjednom toliki napredak u automobilskoj industriji tokom devedesetih godina, odgovor je jasan – hladnoratovska edukacija i finansiranje raznih vojnih projekata!
Sam hladni rat je čovječanstvu dao nezamjenjive izume – mikrotalasnu pećnicu, Internet, takozvane Run Flat Tires-RFT (gume koje se mogu voziti probušene, danas standard na mnogim automobilima), čipove, mikroprocesore… Jedan od produkata hladnog rata – produkt koji je nezamjenjiv u svim garažama na svijetu, u svim mehaničarskim radionicama, te u prtljažnicima automobila je i WD-40! Malo koji produkt ima tako prepoznatljivo ime i dizajn kao što ima WD-40. Taj produkt je nešto kao Ferrari. Čim kao dijete izgovorite mama i tata, vrlo brzo ćete izgovoriti i Ferrari. Nema veze gdje parkirate taj automobil, svi znaju kakav je to automobil, gdje se pravi i šta predstavlja. Tako nešto je i sa produktom WD-40. Nema veze kakav mehanički problem imate, uvijek će vam pasti na pamet da možda pokušate to riješiti upotrebom “materije” WD-40.
WD znači “Water Displacement” ili u prevodu “odstranjivač vode”. Broj 40 označava broj pokušaja nakon što je Norm Larsen, u San Diegu (Kalifornija), uspio dobiti ono što je tražio. Ovaj proizvod je ugledao svjetlo dana 1953. godine i praktično do sada ostao neizmijenjen.
Međutim, WD-40 nije postigao uspjeh sve dok Convair nije upotrijebio WD-40 kao podmazivač na svojim interkontinentalnim balističkim projektilima Atlas. 1958. godine WD-40 je svjetlo dana ugledao u širokoj prodaji, dok je kompanija Rocket Chemical Company koju je osnovao Norm Larsen, 1969. godine preimenovana u WD-40.
Kako smo već rekli, ovaj proizvod je postao nezamjenjiv u mehaničarskim radionicama, ali i u domaćinstvima, dok je NASA ovaj proizvod masovno koristila kod projekta odlaska na Mjesec.
WD-40 može poslužiti i za:
– Čisti bočnu stranu guma
– Uklanja razne naljepnice sa stakala automobila
– Čisti lance na motociklima
– Uklanja naslage ulja sa motora
– Čisti i štiti hrom na automobilima
– Uklanja prašinu sa felgi koju proizvode kočione pločice
– Uklanja izmet od raznih ptica
– Podmazuje i čisti PVC ventil na motoru
– Podmazuje i štiti od korodiranja sajlu ručne kočnice
– Podmazuje sajlu za otvaranje poklopca motora
– Pomaže pri skidanju folija za zatamnjivanje stakala
– Služi za podmazivanje metlica brisača tokom ljeta, te time sprečava njihovo pucanje i stvrdnjavanje
– Podmazuje viljušku diferencijala kod vozila sa pogonom na sva četiri točka
– Otklanja vlagu sa podvozja automobila, posebno konekcije amortizera i opruge
Šta to, ustvari, WD-40 čini tako efikasnim?!
Prvo, mnogi hemijski sastojci ovog proizvoda strogo su čuvana tajna, i mnoge kompanije pokušavaju naći bolju formulu. Međutim, iako je bilo pokušaja, još ni jedan proizvod nije uspio zamijeniti WD-40. Sastojci koji nisu tajna su 50% Hexen, 25% tečni petrolejski plin i 15% mineralno ulje (služi kao podmazivač). Postoji i evropska verzija koja se razlikuje od američke zbog zahtjeva EU kada su u pitanju hemijski sastojci, tako da karbon-dioksid učestvuje sa 1-5% u ukupnom sastavu produkta, dok sa 60-80% učestvuje teška hidro-nafta.
Originalni sastojci WD-40 su blago modifikovani, najviše zbog izuzetne zapaljivosti ovog spreja, tako da se sada dodaje karbon-dioksid, što u originalnom spreju nije bio slučaj.
I sada dolazimo do onog najvažnijeg, a to je upotreba. WD-40 je pravu popularnost stekao među vozačima koji se malo više oslanjaju na svoje sposobnosti, a takvih je u Crnoj Gori možda čak i previše. WD-40, kao što smo rekli, znači odstranjivač/raspršivač vode. Kada su u pitanju automobili, to znači da ima možda i nekoliko stotina načina upotrebe, međutim, područje gdje ovaj sprej pokazuje svoju pravu svrhu su korodirani/zarđali vijci, te podmazivanje manje-više svih pokretnih dijelova na automobilu, a koji nisu u direktnoj vezi sa funkcioniranjem motora i pogona.
Međutim, čak i kada je u pitanju motor, postoje izuzeci. U Crnoj Gori, kako zbog vremenskih (ne)prilika, ali više zbog nesposobnosti vlasti da modernizuje infrastrukturu, nerijetko se dešava da se mnogi odvodi na cestama začepe, što vodi do stvaranju velikih količina vode obično kada su u pitanju razni podvožnjaci. Tada mnogo vozača odluči “testirati” svoj četverotočkaš na otpornost na vodu, što nekada rezultira gašenjem motora u sred te “bare”. Nakon što ljubazni prolaznici izguraju automobil (a takvih je sve manje), dolazi do problema kako ponovo pokrenuti motor. U slučaju da se samo radi o prodiranju vode u električne instalacije motora (svjećice), što je obično slučaj kod starijih automobila, tada na scenu stupa WD-40. Nakon što suvom krpom obriše električni kontakt svjećice, vozač ovu tekućinu treba samo kratkotrajno nanijeti na metalni dio. Ostatak vode biće raspršen djelovanjem ovog spreja. U nekim slučajevima, čišćenje svjećica nije ni potrebno. Ukoliko se baš radi o starijem automobilu koji u sistemu paljenja ima klasičnu razvodnu kapu sa platinskim dugmetom, WD-40 je potrebno nanijeti na tačke spajanja platinskog dugmeta. I u ovom slučaju nakupljena vlaga (voda) biće trajno uklonjena.
Međutim, kako tokom “plivačkog” pokušaja našeg limenog ljubimca nije samo voda došla u kontakt sa svjećicama i kablovima, nego i sa kočionim kliještima, poluosovinama, oscilatornim ramenima i drugim dijelovima vješanja, vlagu koja će se sigurno zadržati na tim dijelovima i podstaknuti rđanje takođe je potrebno ukloniti. Ni tada nije automobil potrebno odvesti mehaničaru, nego je sporna mjesta dovoljno preprskati ovim “čudotvornim” sprejem. Naravno, pošto se radi o djelimično agresivnoj materiji, treba paziti da tekućina koja izlazi pod pritiskom ne dođe u kontakt sa očima.
Zbog jedinstvene hemijske formule ovog spreja, ne samo da će ova tekućina odstraniti nepoželjnu vlagu, nego će na duži period te dijelove zaštititi od vanjskih utjecaja, odnosno utjecaja kiše i snijega.
Naravno, osim ovih dijelova, ova tekućina može poslužiti i prilikom podmazivanja vrata i prtljažnika. Međutim, jedno od korisnijih svojstava ovog spreja je pomoć pri odvijanju “zapeklih” vijaka. Nanošenjem određene količine na dobro korodirane navoje, WD-40 će uveliko pomoći pri otpuštanju stegnutih i korodiranih spojeva, mada u tom poslu ne predstavlja preveliku garanciju.
Pored toga što WD-40 ima izuzetno korisnih primjena kada je u pitanju odstranjivanje vlage, a to je podmazivanje brava na vozilima tokom zime. Kako je glavna funkcija ove tukućine raspršivanje vode, odnosno vlage, to znači da će mjesto na koje se nanese, određeni period biti zaštićeno od vlage. To znači da nanošenjem ove tekućine u brave automobila sprečavamo stvaranje sitnih čestica vode, koje su glavni uzročnik zaleđivanja tokom zimskih dana. Iako je skoro pravilo da današnji automobili imaju daljinsko otključavanje i zaključavanje, podmazivanjem brava na vratima te na prtljažniku, produžavamo vijek trajanja ovim dijelovima. U slučaju da otkaže daljinski upravljač na ključevima, što je čest slučaj u zimskom periodu, opet postoji nesmetana mogućnost ulaska u automobil konvencionalnim otključavanjem brave.
Međutim, tu nije kraj primjeni WD-40 tokom zime. Nanošenjem tekućine na papirnati ubrus, možemo premazati gumene kedere na vratima i na gepeku, time sprečavajući zamrzavanje ostataka vode. Svi jako dobro znamo šta u hladnim zimskim danima znači zaleđivanje gumenih kedera na vratima.
Takođe WD-40 služi i za:
– Podmazuje tipke klavira
– Sprečava nakupljanje snijega na lopati prilikom čišćenja
– Održava lišće na vještačkom cvijeću sjajnim
– Sprečava rđanje raznih ventila koji su zaduženi za sprovođenje vode
– Skida naslage pepela u pepeljarama
– Održava oštrim noževe kosilica za travnjake, te sprečava nakupljenje trave
– Skida mastilo sa džinsa
– Pročišćava odvodne cijevi sudopera u kuhinjama
– Uklanja prljavštinu sa motornih šega
– Uklanja maskaru (šminku) sa tvrdih površina
– Sprečava korodiranje sječiva sjekira
– Uklanja vlagu iz “potopljenih” mobilnih telefona
Međutim, osim ovih standardnih primjena, WD-40 ima više od 2.000 primjena nevezanih za automobile. Međutim, vozači se na ovaj proizvod mogu osloniti čak i kada je u pitanju pranje automobila. Tako je, naprimjer, WD-40 vrlo efikasan pri uklanjanju raznih insekata sa prednjeg branika, dok je vrlo efikasan ako hoćemo podmazati prskalice glavnih svjetala čiji je mehanizam sakriven u prednjem braniku. Kada smo već kod čišćenje, WD-40 više nego efikasno otklanja smolu sa boje automobila koji je stajao ispod crnogorice. Taj problem tokom godišnjih odmora može biti jako izražen u primorskim krajevima.
Na kraju, mogli bismo potrošiti još dosta prostora da bismo opisali kakve sve primjene može imati WD-40, tako da smo se zadržali samo na najvažnijim primjenama, ali i spomenuli vrlo interesantan istorijat ovog proizvoda.
Upozorenje: “Bosch brava” i WD-40!
Iako WD-40 skoro nema restrikcija kada je u pitanju njegova primjena, ovaj proizvod je i pored primjene karbon-dioksida, i dalje vrlo zapaljiv. To posebno dolazi do izražaja kada je u pitanju takozvana “Bosch brava” (kontakt-brava).
Kontakt-brava je izuzetno kompleksan mehaničko-električni proizvod koji je pod konstantnim naponom prilično visoke struje. Kako je WD-40 zapaljiv proizvod, to može rezultirati zapaljivanjem instalacije, koja je zadužena za pokretanje motora. Ukoliko su instalacije “načete”, upotreba ovog spreja može biti kontraproduktivna. Svako veće varničenje na dotrajalim instalacima može dovesti do pojave požara. S toga oprez – WD-40 jeste čudotvoran, ali kod primjene moraju postojati kompromisi.
Pouka može biti veoma jasna. WD-40 može imati isti status kao i komplet prve pomoći, mada zakonski nije obavezan.
VIDEO:
https://autonovosti.com
Tehnološkom napretku, koji se u automobilskoj industriji desio tokom devedesetih godina proteklog stoljeća, možemo zahvaliti jednom događaju – kraju hladnog rata! Hladni rat koji je između dvije suprostavljene ideologije, kapitalizma sa zapadne strane, te komunizma s istočne strane, trajao od 1946. godine pa sve do pada Berlinskog zida 1989. godine, donio je nezamislivi napredak kada je u pitanju vojna i svemirska tehnologija. Svijet kao nikad prije nije iskusio takav napredak za tako kratko vrijeme. I pored takvog napretka, Sovjetski Savez je ekonomski kolabirao i više nije mogao pratiti zapad koji je daleko više pažnje polagao slobodi poslovanja i slobodi uopšte.
Međutim, nakon hladnog rata, i nakon kolapsa SSSR-a, vojni budžeti, oni javni, ali i oni tajni, počeli su se smanjivati, a sve u svrhu štednje i u svrhu fokusiranja na druge stvari. Mnogo inženjera, koji su godinama radili na tajnim projektima, u jednom trenutku su morali tražiti posao negdje drugo, pa su mnogi od njih našli posao u autoindustriji. Stoga, ako se pitate čemu odjednom toliki napredak u automobilskoj industriji tokom devedesetih godina, odgovor je jasan – hladnoratovska edukacija i finansiranje raznih vojnih projekata!
Sam hladni rat je čovječanstvu dao nezamjenjive izume – mikrotalasnu pećnicu, Internet, takozvane Run Flat Tires-RFT (gume koje se mogu voziti probušene, danas standard na mnogim automobilima), čipove, mikroprocesore… Jedan od produkata hladnog rata – produkt koji je nezamjenjiv u svim garažama na svijetu, u svim mehaničarskim radionicama, te u prtljažnicima automobila je i WD-40! Malo koji produkt ima tako prepoznatljivo ime i dizajn kao što ima WD-40. Taj produkt je nešto kao Ferrari. Čim kao dijete izgovorite mama i tata, vrlo brzo ćete izgovoriti i Ferrari. Nema veze gdje parkirate taj automobil, svi znaju kakav je to automobil, gdje se pravi i šta predstavlja. Tako nešto je i sa produktom WD-40. Nema veze kakav mehanički problem imate, uvijek će vam pasti na pamet da možda pokušate to riješiti upotrebom “materije” WD-40.
WD znači “Water Displacement” ili u prevodu “odstranjivač vode”. Broj 40 označava broj pokušaja nakon što je Norm Larsen, u San Diegu (Kalifornija), uspio dobiti ono što je tražio. Ovaj proizvod je ugledao svjetlo dana 1953. godine i praktično do sada ostao neizmijenjen.
Međutim, WD-40 nije postigao uspjeh sve dok Convair nije upotrijebio WD-40 kao podmazivač na svojim interkontinentalnim balističkim projektilima Atlas. 1958. godine WD-40 je svjetlo dana ugledao u širokoj prodaji, dok je kompanija Rocket Chemical Company koju je osnovao Norm Larsen, 1969. godine preimenovana u WD-40.
Kako smo već rekli, ovaj proizvod je postao nezamjenjiv u mehaničarskim radionicama, ali i u domaćinstvima, dok je NASA ovaj proizvod masovno koristila kod projekta odlaska na Mjesec.
WD-40 može poslužiti i za:
– Čisti bočnu stranu guma
– Uklanja razne naljepnice sa stakala automobila
– Čisti lance na motociklima
– Uklanja naslage ulja sa motora
– Čisti i štiti hrom na automobilima
– Uklanja prašinu sa felgi koju proizvode kočione pločice
– Uklanja izmet od raznih ptica
– Podmazuje i čisti PVC ventil na motoru
– Podmazuje i štiti od korodiranja sajlu ručne kočnice
– Podmazuje sajlu za otvaranje poklopca motora
– Pomaže pri skidanju folija za zatamnjivanje stakala
– Služi za podmazivanje metlica brisača tokom ljeta, te time sprečava njihovo pucanje i stvrdnjavanje
– Podmazuje viljušku diferencijala kod vozila sa pogonom na sva četiri točka
– Otklanja vlagu sa podvozja automobila, posebno konekcije amortizera i opruge
Šta to, ustvari, WD-40 čini tako efikasnim?!
Prvo, mnogi hemijski sastojci ovog proizvoda strogo su čuvana tajna, i mnoge kompanije pokušavaju naći bolju formulu. Međutim, iako je bilo pokušaja, još ni jedan proizvod nije uspio zamijeniti WD-40. Sastojci koji nisu tajna su 50% Hexen, 25% tečni petrolejski plin i 15% mineralno ulje (služi kao podmazivač). Postoji i evropska verzija koja se razlikuje od američke zbog zahtjeva EU kada su u pitanju hemijski sastojci, tako da karbon-dioksid učestvuje sa 1-5% u ukupnom sastavu produkta, dok sa 60-80% učestvuje teška hidro-nafta.
Originalni sastojci WD-40 su blago modifikovani, najviše zbog izuzetne zapaljivosti ovog spreja, tako da se sada dodaje karbon-dioksid, što u originalnom spreju nije bio slučaj.
I sada dolazimo do onog najvažnijeg, a to je upotreba. WD-40 je pravu popularnost stekao među vozačima koji se malo više oslanjaju na svoje sposobnosti, a takvih je u Crnoj Gori možda čak i previše. WD-40, kao što smo rekli, znači odstranjivač/raspršivač vode. Kada su u pitanju automobili, to znači da ima možda i nekoliko stotina načina upotrebe, međutim, područje gdje ovaj sprej pokazuje svoju pravu svrhu su korodirani/zarđali vijci, te podmazivanje manje-više svih pokretnih dijelova na automobilu, a koji nisu u direktnoj vezi sa funkcioniranjem motora i pogona.
Međutim, čak i kada je u pitanju motor, postoje izuzeci. U Crnoj Gori, kako zbog vremenskih (ne)prilika, ali više zbog nesposobnosti vlasti da modernizuje infrastrukturu, nerijetko se dešava da se mnogi odvodi na cestama začepe, što vodi do stvaranju velikih količina vode obično kada su u pitanju razni podvožnjaci. Tada mnogo vozača odluči “testirati” svoj četverotočkaš na otpornost na vodu, što nekada rezultira gašenjem motora u sred te “bare”. Nakon što ljubazni prolaznici izguraju automobil (a takvih je sve manje), dolazi do problema kako ponovo pokrenuti motor. U slučaju da se samo radi o prodiranju vode u električne instalacije motora (svjećice), što je obično slučaj kod starijih automobila, tada na scenu stupa WD-40. Nakon što suvom krpom obriše električni kontakt svjećice, vozač ovu tekućinu treba samo kratkotrajno nanijeti na metalni dio. Ostatak vode biće raspršen djelovanjem ovog spreja. U nekim slučajevima, čišćenje svjećica nije ni potrebno. Ukoliko se baš radi o starijem automobilu koji u sistemu paljenja ima klasičnu razvodnu kapu sa platinskim dugmetom, WD-40 je potrebno nanijeti na tačke spajanja platinskog dugmeta. I u ovom slučaju nakupljena vlaga (voda) biće trajno uklonjena.
Međutim, kako tokom “plivačkog” pokušaja našeg limenog ljubimca nije samo voda došla u kontakt sa svjećicama i kablovima, nego i sa kočionim kliještima, poluosovinama, oscilatornim ramenima i drugim dijelovima vješanja, vlagu koja će se sigurno zadržati na tim dijelovima i podstaknuti rđanje takođe je potrebno ukloniti. Ni tada nije automobil potrebno odvesti mehaničaru, nego je sporna mjesta dovoljno preprskati ovim “čudotvornim” sprejem. Naravno, pošto se radi o djelimično agresivnoj materiji, treba paziti da tekućina koja izlazi pod pritiskom ne dođe u kontakt sa očima.
Zbog jedinstvene hemijske formule ovog spreja, ne samo da će ova tekućina odstraniti nepoželjnu vlagu, nego će na duži period te dijelove zaštititi od vanjskih utjecaja, odnosno utjecaja kiše i snijega.
Naravno, osim ovih dijelova, ova tekućina može poslužiti i prilikom podmazivanja vrata i prtljažnika. Međutim, jedno od korisnijih svojstava ovog spreja je pomoć pri odvijanju “zapeklih” vijaka. Nanošenjem određene količine na dobro korodirane navoje, WD-40 će uveliko pomoći pri otpuštanju stegnutih i korodiranih spojeva, mada u tom poslu ne predstavlja preveliku garanciju.
Pored toga što WD-40 ima izuzetno korisnih primjena kada je u pitanju odstranjivanje vlage, a to je podmazivanje brava na vozilima tokom zime. Kako je glavna funkcija ove tukućine raspršivanje vode, odnosno vlage, to znači da će mjesto na koje se nanese, određeni period biti zaštićeno od vlage. To znači da nanošenjem ove tekućine u brave automobila sprečavamo stvaranje sitnih čestica vode, koje su glavni uzročnik zaleđivanja tokom zimskih dana. Iako je skoro pravilo da današnji automobili imaju daljinsko otključavanje i zaključavanje, podmazivanjem brava na vratima te na prtljažniku, produžavamo vijek trajanja ovim dijelovima. U slučaju da otkaže daljinski upravljač na ključevima, što je čest slučaj u zimskom periodu, opet postoji nesmetana mogućnost ulaska u automobil konvencionalnim otključavanjem brave.
Međutim, tu nije kraj primjeni WD-40 tokom zime. Nanošenjem tekućine na papirnati ubrus, možemo premazati gumene kedere na vratima i na gepeku, time sprečavajući zamrzavanje ostataka vode. Svi jako dobro znamo šta u hladnim zimskim danima znači zaleđivanje gumenih kedera na vratima.
Takođe WD-40 služi i za:
– Podmazuje tipke klavira
– Sprečava nakupljanje snijega na lopati prilikom čišćenja
– Održava lišće na vještačkom cvijeću sjajnim
– Sprečava rđanje raznih ventila koji su zaduženi za sprovođenje vode
– Skida naslage pepela u pepeljarama
– Održava oštrim noževe kosilica za travnjake, te sprečava nakupljenje trave
– Skida mastilo sa džinsa
– Pročišćava odvodne cijevi sudopera u kuhinjama
– Uklanja prljavštinu sa motornih šega
– Uklanja maskaru (šminku) sa tvrdih površina
– Sprečava korodiranje sječiva sjekira
– Uklanja vlagu iz “potopljenih” mobilnih telefona
Međutim, osim ovih standardnih primjena, WD-40 ima više od 2.000 primjena nevezanih za automobile. Međutim, vozači se na ovaj proizvod mogu osloniti čak i kada je u pitanju pranje automobila. Tako je, naprimjer, WD-40 vrlo efikasan pri uklanjanju raznih insekata sa prednjeg branika, dok je vrlo efikasan ako hoćemo podmazati prskalice glavnih svjetala čiji je mehanizam sakriven u prednjem braniku. Kada smo već kod čišćenje, WD-40 više nego efikasno otklanja smolu sa boje automobila koji je stajao ispod crnogorice. Taj problem tokom godišnjih odmora može biti jako izražen u primorskim krajevima.
Na kraju, mogli bismo potrošiti još dosta prostora da bismo opisali kakve sve primjene može imati WD-40, tako da smo se zadržali samo na najvažnijim primjenama, ali i spomenuli vrlo interesantan istorijat ovog proizvoda.
Upozorenje: “Bosch brava” i WD-40!
Iako WD-40 skoro nema restrikcija kada je u pitanju njegova primjena, ovaj proizvod je i pored primjene karbon-dioksida, i dalje vrlo zapaljiv. To posebno dolazi do izražaja kada je u pitanju takozvana “Bosch brava” (kontakt-brava).
Kontakt-brava je izuzetno kompleksan mehaničko-električni proizvod koji je pod konstantnim naponom prilično visoke struje. Kako je WD-40 zapaljiv proizvod, to može rezultirati zapaljivanjem instalacije, koja je zadužena za pokretanje motora. Ukoliko su instalacije “načete”, upotreba ovog spreja može biti kontraproduktivna. Svako veće varničenje na dotrajalim instalacima može dovesti do pojave požara. S toga oprez – WD-40 jeste čudotvoran, ali kod primjene moraju postojati kompromisi.
Pouka može biti veoma jasna. WD-40 može imati isti status kao i komplet prve pomoći, mada zakonski nije obavezan.
VIDEO:
https://autonovosti.com
0 Коментари